Ti-e frica de intuneric?

Cred ca stiti cu torii ce e frica de intuneric, nu ?E acea tema, care se manifesta cel mai mult in timpul noptii, dar nu numai, prin care crezi ca dupa fiecare colt mai umbros se afla BAU-BAU.Este frica care nu iti da pace cand iesi noaptea din casa, dar care este doar in mintea noastra,si nu avem nici un motiv sa ne temem de ea.
   Frica de intuneric apare de obicei in urma unei intaplari nefericite, sau chiar din instinct.Totusi, in special frica apare la copii, dar exista si exceptii: peroanele foarte sensibile sau cele care au avut o truma legata de asta.Chiar eu cunosc o persoana, mai mare decat mine care doarme cu lumina aprinsa:)).
   Daca aveti o frica de intuneric la o varsta inaintata.....sincer nu stiu ce sa faceti, poate sa va duceti la un spihiatru, sau cineva specializat.De exemplu  am intalnit o persoana care care chiar aveau o problema cu intunericul(.Cauzele fobiei lui au fost razboiul si faptul ca noaptea, pe timpul lui Ceausescu se lua lumina.Astfel a ramas cu cicatrici invizibile pe viata.)In fine...........
   Cu chestia cu frica de intuneric nu este deloc de glumit.Foarte nasol este la copii, datorita faptului ca sunt mici, iar la ei, intunericul transforma  jocul de lumini si umbre. Imaginatia se hraneste cu imaginile de peste zi, le amplifica, le transforma in adevaratele temeri ale celui mic....cu siguranta asa erati si voi acum cativa ani.In momentul in care este stinsa lumina, teama de dincolo, de unde nu se poate vedea, apare, iar cel mic nu poate sa doarma, nu vrea sa ramana singur.Ii este frica!!!De obicei frica de intuneric este in stransa legatura cu teama de aparitia unor monstri nocturni.
   Recunosc!!!Mie personal mi se face frica de intuneric dupa ce vad un film de groaza si sunt singur.In acea clipa mi se pare ca sub pat este draq.Am impresia ca fiecare zgomot si fosnet pe care il aud e de la cineva supranatural...Dar rezlizez repede ca defapt nu e nimic , ca totul e doar in mintea mea, si ca nu am de ce sa imi fac griji, si totul dispare...dupa o anumita  perioada de timp....:))
      Subiectul asta e atat de complex..........si eu is atat de lenes, incat il las asa.Poate continui alta data.


P.S.:Lasati comm si le discutam mai tarziu. 

0 comentarii: